Kontrola proběhla takto:
Do provozovny přišel zákazník (kontrolní pracovník FU z jiného města) objednal služby, zaplatil zálohu v hotovosti a odešel.
Odpoledne přišel znovu, prokázal se průkazem, vše vysvětlil a vystavil potvrzení ke stornování platby z důvodu kontrolního nákupu-objednání.
Co nám z toho plyne:
1) do provozovny Vám může přijít úplně cizí člověk (zvláště pokud na provozovně fyzicky nejste je potřeba instruovat zaměstnance aby opravdu nikdy nezapomněli vše prohnat EET)
2) vlastní vysvětlení že jde o kontrolu proběhne až později (patrně si počkají aby dali čas systému vše řádně zaregistrovat a mohli si ověřit, že k odeslání hlášenky EET skutečně došlo)
3) vystavení Souhlasu k stornu EET hlášenky – tento pečlivý způsob dokumentace storno zápisu napovídá jakou důležitost budou věnovat každému “minusovému pohybu” či “storno pohybu”.
Takže nejlepší a bezpečnou variantou bude míti storno pohybů co nejméně (určitě netestujte EET kasu pokusy hlásit +1 mil.Kč a následně -1mil.Kč., překračujete tím i denní limit plateb v hotovosti, což je 270.000 Kč/obchodní případ) a míti každý “záporný” pohyb zdokumentovaný. V podstatě nejlépe míti je opřený o reklamační zápis se zákazníkem či něco podobného sepsaného s třetí nezávislou stranou.